بلبرینگ کف گرد SKF

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

ویژگی های بلبرینگ کف گرد SKF و نحوه نگهداری از آن ها

بلبرینگ کف گرد SKF از جمله پر کاربردترین بلبرینگ های موجود در صنعت است که به واسطه کیفیت و کارایی که دارد، روز به روز متقاضیان این محصول بیشتر می شود. شرکت SKF از سال ۱۹۰۷ میلادی با تکیه بر دانش فنی خود و نیز نیروی های متخصص خود، اقدام به تولید انواع بلبرینگ کرد. بلبرینگ های تولید شده توسط این برند پر طرفدار به سبب داشتن کیفیت بسیار بالا، طول عمر مناسب و بسیاری از ویژگی های دیگر طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. اما بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF چه ویژگی هایی دارند؟ هنگام نگهداری از بلبرینگ کف گرد SKF به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ویژگی های بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF کدام است؟

خرید بلبرینگ کف گرد

ویژگی های بلبرینگ های SKF

  • افزایش بازدهی تجهیزات صنعتی
  • طول عمر بالا
  • کاهش هزینه های ناشی از تعمیرات و نگهداری
  • کاهش استهلاک دستگاه
  • طراحی بهینه
  • کاهش انرژی مصرف شده توسط دستگاه

انواع بلبرینگ کف گرد SKF

به طور کلی بلبرینگ های کف گرد تنها قادر هستند بار های محوری را تحمل کنند و از تحمل بارهای شعاعی عاجز هستند. این بلبرینگ ها بر حسب طراحی که دارند عمدتا به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

بلبرینگ کف گرد یک ردیفه

به طور کلی بلبرینگ های یک ردیفه از یک ردیف شیار و ساچمه تشکیل شده اند. این دسته از بلبرینگ ها عمدتا برای تحمل بار یک جهته مورد استفاده قرار می گیرند.

بلبرینگ کف گرد دو ردیفه

بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه عمدتا از دو شیار و دو ردیف بابرینگ تشکیل شده اند. این نوع از بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF عمدتا برای تحمل بار از دو جهت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نحوه روغن کاری و مراقبت از بلبرینگ کف گرد SKF

به طور کلی روغن کاری بلبرینگ ها از جمله مهمترین اقداماتی است که صنعتگران برای افزایش طول عمر تجهیزات خود باید انجام دهند. به طور کلی روغن کاری بلبرینگ ها سبب می شود تا میزان ساییدگی و اصطکاک خشک بین ساچمه ها و رینگ های داخلی و خارجی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. عمدتا روغن و گریس موجود در بلبرینگ ها سبب می شود تا به جای اصطکاک خشک، بین ساچمه ها اصطکاک تر ایجاد کند. به طور کلی روغن کاری و مراقبت از این بلبرینگ باید به صورت دوره ای و به طور منظم انجام شود. این کار سبب می شود تا از بروز آسیب در تجهیزات و نیز به وجود آمدت هزینه گزاف تعمیرات جلوگیری شود.

مقالات مرتبط:

کاتالوگ بلبرینگ کف گرد

نصب بلبرینگ کف گرد

به طور کلی روان کننده های مورد استفاده در بلبرینگ ها دارای استانداردهای به خصوصی بوده و عمدتا بر اساس تعداد دور بلبرینگ و نیز دمای کاری آن ها تعیین می شود. عمدتا هر چه دمای محیط بیشتر باشد، لزجت روان کننده ها کاهش پیدا کرده و سطح تماس ساچمه ها و رینگ داخلی و خارجی افزایش پیدا می کند. در نتیجه طول عمر بلبرینگ کف گرد SKF به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین پیش از انتخاب روغن باید به دمای محیط و دمای کاری بلبرینگ توجه نمود.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]