بلبرینگ کف گرد بزرگ

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

پیش از خرید بلبرینگ کف گرد بزرگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بلبرینگ کف گرد بزرگ به سبب قابلیت ها و اندازه ای که دارد عمدتا در تجهیزات دوار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از تجهیزات مکانیکی به گونه ای طراحی شده اند تا ضمن نگه داشتن شفت مورد نظر، امکان چرخش آن را نیز فراهم کنند. به طور کلی طراحی به خصوص این بلبرینگ ها سبب شده تا این تجهیزات قادر به تحمل بار محوری با اندازه بسیار زیاد باشند. به طور کلی بلبرینگ کف گرد به گونه ای طراحی شده تا ضمن تحمل بار هایی با شدت بسیار زیاد و نیز تحمل سرعت دورانی بسیار بالا، بتواند به عنوان نگهدارنده شفت هایی با ابعاد و اندازه بزرگ استفاده شود. اما این تجهیزات از چه بخش هایی تشکیل شده اند؟ پیش از خرید بلبرینگ کف گرد بزرگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

بخش های مختلف بلبرینگ کف گرد بزرگ

 بلبرینگ کف گرد به طور کلی بلبرینگ های کف گرد از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ داخلی
  • رینگ خارجی
  • قفسه
  • ساچمه فولادی

 رینگ داخلی به شفت مورد نظر متصل می شود. قفسه به کار رفته در این نوع از بلبرینگ ها سبب می شود تا از تماس ساچمه ها با یکدیگر و در نتیجه کاهش طول عمر آن ها جلوگیری شود. رینگ خارجی نیز وظیفه دارد بلبرینگ را ثابت نگه دارد تا به این واسطه امکان چرخش شفت و رینگ داخلی فراهم شود.

راهنمای خرید بلبرینگ کف گرد بزرگ

به طور کلی پیش از خرید بلبرینگ کف گرد، باید به نکات متعددی توجه نمود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدار بار وارده

به طور کلی هر یک از بلبرینگ های تولید شده از ابعاد و اندازه های مختلفی برخوردار بوده و به همین دلیل تحمل مقدار بار وارد شده در هر کدام متفاوت است.

  • سرعت دوران

سرعت دوران از دیگر عوامل مهمی است که پیش از خرید این بلبرینگ باید مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی هرچه سرعت دوران و نیز مقدار بار گذاری انجام شده، دو رکن اساسی انتخاب بلبرینگ ها را تشکیل می دهند.

  • میزان گرد و غبار موجود در محیط

عمدتا گرد و غبار موجود در محیط سبب فرسایش شدید بلبرینگ ها می شود به همین دلیل عمدتا در چنین شرایطی از بلبرینگ هایی استفاده می شود که دارای محافظ هستند. این محافظ ها از نفوذ گرد و غبار به درون بلبرینگ جلوگیری می کنند.

 

مقالات مرتبط:

بلبرینگ کف گرد کوچک

کاتالوگ بلبرینگ کف گرد

  •  دمای محیط

از دیگر عوامل مهمی که در هنگام خرید بلبرینگ کف گرد بزرگ باید تحت بررسی قرار گیرد، دمای محیط است. به طور کلی در دماهای بالای روان کننده های موجود در بلبرینگ ها، لزجت خود را از دست داده و رقیق می شوند. این تغییر حالت سبب می شود تا اصطکاک ساچمه ها با رینگ های داخلی و خارجی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و در نتیجه طول عمر آن ها کاهش پیدا کند. به همین دلیل عمدتا توصیه می شود تا روان کننده موجود در بلبرینگ ها متناسب با دمای محیط انتخاب گردد.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]