بلبرینگ کف گرد کوچک

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

ویژگی های بلبرینگ کف گرد کوچک و نحوه تخمین طول عمر آن

بلبرینگ کف گرد کوچک از جمله بلبرینگ های پر کاربرد در صنایع است. به طور کلی بلبرینگ های به کار گرفته شده در تجهیزات صنعتی، عمدتا تحت دو بارگذاری محوری و شعاعی تقسیم بندی می شوند. بلبرینگ های کف گرد، به دلیل طراحی به خصوصی که دارند، نمی توانند بارهای شعاعی را تحمل کنند و عمدتا به منظور تحمل بارهای محوری مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از تجهیزات مکانیکی قابلیت باز و بسته شدن داشته و برخلاف سایر بلبرینگ ها، قطعات آن ها به راحتی می توانند از یکدیگر جدا شوند. این قابلیت سبب می شود تا بتوان محل استفاده بلبرینگ کف گرد کوچک را تغییر داد.

 

نحوه تخمین طول عمر بلبرینگ کف گرد کوچک

به طور کلی اندازه، سایز و طول عمر بلبرینگ های کف گرد، بر اساس مقدار نیروی وارد شده به بلبرینگ و نیز سرعت دورانی آن تعیین می شود. به طور کلی هر یک از برندهای تولید کننده بلبرینگ های صنعتی، به همراه محصولات خود کاتالوگ هایی را ارسال می کنند. در این کاتالوگ ها بلبرینگ هایی با شناسه ها و اندازه های مختلفی در وجود دارد. در این کاتالوگ اطلاعاتی از قبیل میزان مشخصی از بار وارده بر بلبرینگ، قطر رینگ داخلی، قطر رینگ خارجی، نیرو استاتیکی و دینامیکی قابل تحمل توسط بلبرینگ و بسیاری از اطلاعات دیگر وجود دارد. با استفاده از این اطلاعات و نیز رابطه های موجود می توان طول عمر بلبرینگ کف گرد خریداری شده را اندازه گیری کرد.

طول عمر بلبرینگ کف گرد کوچک

متریال به کار رفته در قفسه

به طور کلی به منظور جلوگیری از برخورد ساچمه ها با یکدیگر و نیز ایجاد نظم و ترتیب در چیدمان ساچمه ها از قفسه ها استفاده می شود. این بخش از بلبرینگ ها بر حسب نوع و اندازه بلبرینگ عمدتا از متریال هایی تحت عنوان برنج، فولاد و پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه تولید می شوند.

 

نحوه انتخاب بلبرینگ کف گرد کوچک

به طور کلی عوامل متعددی در انتخاب بلبرینگ کف گرد کوچک تاثیرگذار است. عمدتا پیش از انتخاب و خرید بلبرینگ های کف گرد، طول عمر مورد نظر بلبرینگ و نیز بار های وارد شده بر مجموعه بلبرینگ اندازه گیری می شود سپس از طریق کاتالوگ های ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده بلبرینگ صنعتی، بلبرینگی با پارامترهای مورد نظر و نیز قطر داخلی و خارجی مناسب انتخاب می گردد. از دیگر عواملی که پیش از انتخاب بلبرینگ باید تحت بررسی قرار گیرد، دمای کاری بلبرینگ است. به طور کلی روان کننده هایی که در بلبرینگ های کف گرد مورد استفاده قرار می گیرد، با افزایش دما رقیق شده و موجب افزایش ضریب اصطکاک بین ساچمه ها و دیواره رینگ ها می شود. بنابراین باید دمای کاری بلبرینگ نیز در هنگام انتخاب آن تحت بررسی قرار گیرد. از دیگر عواملی که در انتخاب و خرید بلبرینگ کف گرد کوچک تاثیر گذار هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای مورد نیاز برای قرار گیری بلبرینگ
  • دقت بلبرینگ
  • میزان ناهمراستایی شفت متصل شده به بلبرینگ کف گرد
  • درجه آب بندی بلبرینگ کف گرد
  • نحوه راه اندازی و نصب بلبرینگ در محل مورد نظر
  • برند تولید کننده بلبرینگ کف گرد
  • متریال به کار رفته در بخش های مختلف بلبرینگ
  • نوع بارگذاری انجام شده

مقالات مرتبط:

بلبرینگ کف گرد بزرگ

نصب بلبرینگ کف گرد

 

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]