نصب بلبرینگ کف گرد

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

نحوه نصب بلبرینگ کف گرد به چه صورتی است؟

نصب بلبرینگ کف گرد همواره از پیچیدگی های زیادی برخوردار بوده و به مهارت بسیار بالایی نیازمند است. به طور کلی بلبرینگ های کف گرد مورد استفاده در صنعت از ابعاد و اندازه های مشخصی برخوردار بوده و نحوه نصب آن ها متفاوت است. عمدتا نصب اشتباه بلبرینگ های کف گرد سبب می شود تا بلبرینگ در حین نصب دچار آسیب دیدگی شده و طول عمر آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. به طور کلی راه های زیادی برای نصب این بلبرینگ های موجود در بازار وجود دارد اما تمام این راه ها استاندارد نبوده و امکان صدمه زدن به بلبرینگ در ان ها وجود دارد. در ادامه به بیان روشی مناسب به منظور نصب صحیح بلبرینگ کف گرد خواهیم پرداخت.

 

پیش از نصب بلبرینگ کف گرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به طور کلی پیش از نصب ، باید به نکات متعددی توجه نمود از جمله مهمترین این نکات می توان به دمای کاری بلبرینگ ها اشاره کرد. به زور کلی روان کننده های موجود در هر یک از بلبرینگ ها با افزایش دما، لزجت خود را از دست داده و به این ترتیب طول عمر بلبرینگ ها کاهش پیدا می کند. از دیگر عواملی که پیش از نصب بلبرینگ ها باید در نظر گرفته شود، گرد و غبار موجود در محیط است‌.

در صورتی که محیط مورد نظر سرشار از گرد و غبار است باید از بلبرینگ های شیلد دار استفاده شود. بازدید بلبرینگ ها و اطمینان از سالم بودن آن ها از دیگر عواملی است که پیش از نصب بلبرینگ باید بررسی گردد. بلبرینگ نباید ترک داشته باشد و یا انکه پلیسه ای در بین ساچمه های آن قرار گرفته باشد. وجود این عوامل سبب می شود تا طول عمر بلبرینگ کاهش پیدا کند.

 

راه و روش نصب بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ کف گرد

 

به منظور سهولت در امر جا زدن و نصب بلبرینگ کف گرد، عمدتا انتهای شفت ها و پین های مورد نظر را با استفاده از دستگاه های تراشکاری، باید با شیب ۱۰ تا ۲۰ درجه ای تراشیده شود. این امر سبب می شود تا بلبرینگ به راحتی جا زده شده و به آن آسیبی وارد نشود. اصولی ترین روش برای جازدن بلبرینگ ها، حرارت دهی یکنواخت آن ها است‌. لازم به ذکر است که بلبرینگ ها نباید تحت حرارت مستقیم قرار گیرند. این عمل سبب می شود تا بلبرینگ ها آسیب دیده و طول عمر آن ها کاهش پیدا کند. عمدتا برای جا زدن بلبرینگ ها با این روش عمدتا باید بلبرینگ در روغن داغ غوطه ور گردد.

مقالات مرتبط:

بلبرینگ کف گرد بزرگ

کاتالوگ بلبرینگ کف گرد

از دیگر روش هایی که به منظور نصب بلبرینگ کف گرد استفاده می شود، می توان به ضربه زدن به بلبرینگ اشاره کرد. به طور کلی برای اینکار صفحه ای تخت عمدتا از جنس فلز مقاوم روی بلبرینگ قرار داده شده به آرامی و به صورت یکنواخت بر آن صربات متعددی وارد می شود. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید به بلبرینگ ها ضربه مستقیم وارد شود. ضربه باعث فرورفتگی در سطح بلبرینگ شده و به این ترتیب طول عمر آن ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]