بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

دسته بندی ها: بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه چه ویژگی هایی دارد؟

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه از جمله پر کاربرد ترین بلبرینگ های موجود در بازار است که به سبب قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، دامنه کاربرد آن روز به روز در حال افزایش است. به طور کلی بلبرینگ تماس زاویه ای به گونه ای طراحی شده است که متناسب با نیروی محوری ایجاد شده، راستای رینگ داخلی و خارجی بلبرینگ تغییر کند.

به طور کلی هر چه زاویه بین راستای رینگ داخلی و خارجی بیشتر شود، قابلیت تحمل بار توسط بلبرینگ افزایش پیدا خواهد کرد. اما بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه با بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه آن چه تفاوتی دارد؟

 

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه

در بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه، یک ردیف ساچمه وجود دارد. زاویه تماس در این بلبرینگ ها عمدتا ۴۰ درجه است. به طور کلی این بلبرینگ قادر هستند در شفت هایی با سرعت دورانی بسیار بالا عملکرد بسیار مناسبی را از خود ارائه دهند. به طور کلی جهت گیری ساچمه های موجود، به این بلبرینگ ها این امکان را می دهند که تنها بارگذاری محوری را یک جهت تحمل کنند.

مقالات مرتبط:

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

کاربرد بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ‌ تماس زاویه ای دو ردیفه

این نوع از بلبرینگ برخلاف بلبرینگ های تک ردیفه، از دو ردیف ساچمه تشکیل شده است. این تجهیزات دارای زاویه تماس ۳۲ درجه است. طراحی به خصوص این بلبرینگ ها سبب شده تا این تجهیزات بتوانند بار های محوری زیاد را در دو جهت متفاوت تحمل کنند. به این ترتیب کاربرد این دسته از تجهیزات صنعتی در گیربکس های هلیکال بیشتر است.

 

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ تماس زاویه ای

به طور کلی بلبرینگ های تماس زاویه دو ردیفه و تک ردیفه از بخش های تقریبا یکسانی تشکیل شده اند. عمدتا در این تجهیزات بخش های گوناگونی وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه برینگ لند

  • رینگ داخلی
  • رینگ خارجی
  • ساچمه
  • قفسه

رینگ داخلی وظیفه دارد به شفت مورد نظر متصل شده و همزمان با آن شروع به چرخش کند. رینگ خارجی که عمدتا ثابت است، وظیفه دارد تا بلبرینگ و شفت را به دیواره گیربکس متصل نماید. ساچمه ها وظیفه دارند ضمن برقرار کردن ارتباط بین برینگ داخلی و خارجی، امکان چرخش شفت را نیز فراهم کند.

عمدتا در بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه، دو ردیف ساچمه با آرایش های گوناگون وجود دارد. قفسه های موجود در بلبرینگ ها عمدتا از متریال های گوناگونی تولید می شوند. این تجهیزات وظیفه دارند تا از ضمن ایجاد نظم در بین ساچمه ها از تماس آن ها با یکدیگر جلوگیری کنند‌.

 

 

 

میزان لقی در بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

از جمله پارامتر های بسیار مهمی که پیش از خرید بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه باید مورد بررسی قرار گیرد، می توان به میزان لقی این بلبرینگ ها اشاره کرد. به طور کلی این دسته از تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که دارای لقی نرمال باشند. بر اساس استاندارد های موجود در طراحی بلبرینگ های تماس زاویه ای، لقی این بلبرینگ ها عمدتا بین ۵ الی ۵۵ میکرون است.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 4]