خرید بلبرینگ خود تنظیم

دسته بندی ها: بلبرینگ خود تنظیم

پیش از خرید بلبرینگ خودتنظیم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید بلبرینگ خودتنظیم به دلیل ویژگی ها و قابلیت های این وسیله امروزه با افزایش چشمگیری روبرو است. به طور کلی استفاده از این بلبرینگ ها در تجهیزات صنعتی و به خصوص گیربکس ها سبب می شود تا طول عمر این تجهیزات به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. عمدتا این نوع بلبرینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که با ناهمراستی به وجود آمده در سیستم خود را تطبیق دهند. عمدتا از آنجایی که ساچمه های موجود در بلبرینگ ها در یک نقطه با رینگ های داخلی و خارجی در تماس هستند، تحت بارگذاری هایی با شدت بالا، به سرعت آسیب می بینند. به همین دلیل عمدتا در بارگذاری های با شدت بالا عمدتا از رولبرینگ خودتنظیم استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ خودتنظیم

به طور کلی خرید بلبرینگ خودتنظیم مستلزم آن است که افراد پیش از خرید از بخش های اصلی و تشکیل دهنده این تجهیزات آگاهی پیدا کنند. از جمله مهمترین بخش های بلبرینگ های خودتنظیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساچمه

ساچمه ها از جمله مهمترین بخش های بلبرینگ خودتنظیم به شمار می روند. این بخش از بلبرینگ ها وظیفه دارند ضمن تحمل نیروی وارده از طرف شفت امکان چرخش آن را نیز فراهم سازند.

رینگ داخلی و رینگ خارجی

رینگ داخلی بلبرینگ خود تنظیم قادر است خود را با نا‌همراستایی موجود در سیستم تطبیق دهد‌ این بخش از بلبرینگ خود تنظیم به طور کامل به شفت متصل شده و همزمان با شفت شروع به گردش می کند. در این بین رینگ خارجی بلبرینگ را به بدنه گیربکس متصل کرده و از شفت را نگه می دارد.

قفسه

از جمله مهمترین بخش های خرید بلبرینگ خودتنظیم می توان به قفسه ها اشاره کرد. این بخش از بلبرینگ ها وظیفه دارند از تماس ساچمه ها با یکدیگر جلوگیری کرده و طول عمر آنها افزایش دهند.

 

مقالات مرتبط :

خرید بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ کف گرد بزرگ

 

راهنمای خرید بلبرینگ خودتنظیم

 

 راهنمای خرید بلبرینگ خودتنظیم

به طور کلی عوامل متعددی در خرید بلبرینگ خودتنظیم نقش دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متریال به کار رفته در بلبرینگ

از جمله عوامل تاثیر گذار در کیفیت بلبرینگ خودتنظیم، می توان به ماده سازنده اشاره کرد. به طور کلی بلبرینگ ها بر حسب نوع کاربرد، نیروی وارد و نیز دمای کاری از متریال های گوناگونی مانند استیل و سرامیک تولید می شوند.

برند تولید کننده

به طور کلی برند تولید کننده نقش بسزایی در کیفیت بلبرینگ ایفا می کند. هر چه برند تولید کننده بلبرینگ خودتنظیم از اعتبار بالاتری برخوردار باشد، محصول مورد نظر از کیفیت و کارایی بالاتری نیز برخوردار خواهد شد.

نیروی وارد شده بر بلبرینگ

از جمله مهمترین عواملی که پیش از خرید بلبرینگ خودتنظیم باید تحت بررسی قرار گیرد، می توان به نیروی وارده بر بلبرینگ خود تنظیم اشاره کرد. عمدتا این نیرو ارتباط مستقیمی با سایز و طول عمر بلبرینگ دارد. به طور کلی طول عمر بلبرینگ ها بر اساس نیروی وارد شده و سرعت دورانی تعیین می گردد.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]