بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

دسته بندی ها: بلبرینگ شیار عمیق

خرید بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

یکی از پرمصرف ترین بلبرینگ ها در صنعت، بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه می باشد. در مواقعی که  قدرت تحمل بار بر روی یک بلبرینگ زیاد باشد و قدرت تحمل نداشته باشد، از دو تا بلبرینگ شیار عمیق استفاده می شود. بلبرینگ دو ردیفه، نوعی از بلبرینگ های شیار عمیق می باشد که دارای دو ردیف غلتک می باشد. این بلبرینگ ها، دارای طراحی ساده، و در عین حال بسیار کاربردی می باشد.

مناسب برای کارکرد در سرعت و مقاومت های بالا است. این بلبرینگ ها دارای شیار ساچمه عمیق و یک دست می باشد که باعث شده است ساچمه و شیار از لحاظ هندسی کاملا مکمل یکدیگر باشند. از این رو به دلیل این ویژگی، توانایی تحمل بار محوری و شعاعی را نیز دارد. رایج ترین نوع بلبرینگ های شیار عمیق، با کاسه نمدی فلزی تولید و عرضه می شود، و دو طرف این کاسه نمدی ها با گریس پر شده است و در هنگام جا زدن، نباید آنها را شست و یا حرارت داده شوند.

کاربرد بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه

بلبرینگ از دو کلمه ball و bearing تشکیل شده است. که در فارسی به یاتاقان توپی معروف می باشد. در واقع یکی از قطعات مهم و بسیار کاربردی در صنعت می باشد که برای حرکت اجسام سنگین، بسیار کمک میکند و مانع ساییدگی، و اصطکاک می شود.

ساچمه شکل گردی دارند و فشار  وارده  بر روی بلبرینگ، به دلیل تماس دو سطحی که بر روی هم در حال حرکت هستند، کمتر می شود، و باعث ایجاد حرکت بسیار نرمی در وسیله مورد نظر می شود. نحوه کار بلبرینگ ها، بدین صورت می باشد که این فشار وارده، از قسمت لایه خارجی به گوی سپس از گوی ها  به لایه داخلی منتقل می شود. به دلیل گرد بودن گوی ها، فاصله تماس بسیار کمی با لایه های بیرونی و درونی پیدا میکنند. نوع دیگر بلبرینگ ها را بلبرینگ محوری گویند، که توانایی تحمل بار زیاد را دارند، و برای سرعت های پایین در نظر گرفته شده است. 

خرید آنلاین بلبرینگ های شیار عمیق دو ردیفه

ساختار بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه:

  1.  ساچمه
  2. رینگ داخلی
  3.  رینگ خارجی
  4.  قفسه

بلبرینگ های شیار عمیق به صورت دو ردیفه و تک ردیفه ساچمه ساخته می شوند و از پارامترهای مهم برای این مدلها، موارد زیر می باشد:

  1.  دارای کیفیت و مقاومت خوبی باشد.
  2.  تحمل فشار بار زیاد را داشته باشد.
  3.  اصطکاک کمی داشته باشد.
  4.  در حین استفاده، بدون صدا باشد.

سه حالت برای قرار گرفتن بلبرینگ ها وجود دارد

اولین حالت، حالت TANDEM می باشد که با پسوند TD در صنعت مشخص می شود و توانایی تحمل بار از یک طرف را دارد. 

دومین حالت، back to back و یا پشت به پشت می باشد، و توانایی تحمل بار از دو طرف را دارد. این حالت بسیار مستحکم بوده و جهت خنثی نمودن بارهای ممان بسیار مناسب می باشد

حالت سوم، face to face می باشد، تقریبا شبیه به حالت پشت به پشت می باشد، ولی استحکام کمتری نسبت حالت دوم دارد.

 

مراحل ساخت بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه:

  1.  تهیه مواد اولیه فولادی
  2. بخش آهنگری
  3. حرارت بالا
  4. پولیش و صیقل دادن
  5. سوپر فینیش
  6.  خط مونتاژ
  7.  تست کیفیت محصول نهایی
  8.  بسته بندی و توزیع

این نوع از بلبرینگ ها، به دو صورت بدون حلقه آب بند و با حلقه آب بند تولید می شوند. همچنین رینگ های داخلی بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه، در دو نوع قابل جداسازی و غیر قابل جداسازی ساخته می شوند.

فواید استفاده از شیار عمیق دو ردیفه

کاربردهای بسیاری در انواع صنایع دارد، که شاید بارزترین آنها، استفاده در لاستیک خودرو می باشد. بلبرینگ بهترین راهکار برای کاهش اصطکاک و سهولت در چرخش می باشد. به طور مثال در صنعت خودروسازی، در صورت نبود بلبرینگ، فلز باید دور چرخ دوران کند که در این صورت اصطکاک قطعات بالا رفته، و در نتیجه، به سرعت باعث  فرسودگی قطعات دیگر می شوند. 

 

مقالات مرتبط:

خرید آنلاین بلبرینگ دو ردیفه

شرکت بیرینگ لند، با بیش از 20 سال سابقه در زمینه واردات مستقیم انواع بلبرینگ، و تجهیزات صنعتی در حال فعالیت می باشد. محصولاتی با کیفیت، از انواع برند های جهانی، که بدون هیچگونه واسطه، در اختیار مشتریان قرار میدهند. شرکت برینگ لند، از طریق فروش آنلاین، راه را برای خرید سریع و بدون واس

طه، و مشکل، فراهم کرده است. برای خرید بلبرینگ  شیار عمیق و همچنین استعلام قیمت بلبرینگ شیار عمیق، میتوانید با کارشناسان برینگ لند، مشاوره گرفته، و از قیمت های به روز انواع بلبرینگ ها اطلاع داشته  باشید. افتخار همکاری با شرکت های بزرگی نظیر مینو، شرکت پتروشیمی غدیر، نفت پارس، شیرین عسل و غیره، را داشته ایم.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]