مشخصات بلبرینگ کف گرد

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

چگونه از روی مشخصات بلبرینگ کف گرد، بلبرینگ مناسب را خریداری کنیم؟

به طور کلی مشخصات بلبرینگ کف گرد در دفترچه راهنمایی تحت عنوان کاتالوگ قابل مشاهده است‌. عمدتا هر یک از برندهای تولید کننده بلبرینگ در جهان بلبرینگ های تولید شده توسط خود را با اسامی و نام های متفاوت در این کاتالوگ ها قرار داده و مشخصات آن را درج می کنند. به این ترتیب صنعتگران و خریداران می توانند به راحتی بلبرینگ مورد نیاز خود را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنند. در ادامه به بیان مشخصات بلبرینگ ها و نحوه خرید آن ها خواهیم پرداخت.

 

بخش های مختلف بلبرینگ کف گرد

پیش از آنکه به بیان ویژگی ها و مشخصات بلبرینگ کف گرد بپردازیم بهتر است در ابتدا با بخش های مختلف این دسته از تجهیزات صنعتی آشنا شویم. به طور کلی بلبرینگ های کف گرد، از بخش های زیر تشکیل شده اند:

  • رینگ داخلی
  • قفسه
  • ساچمه
  • رینگ خارجی

به طور کلی رینگ داخلی به شفت مورد نظر در گیربکس متصل می شود. بر روی رینگ داخلی براساس نوع بلبرینگ، عمدتا شیار قرار می گیرد. به طور کلی بلبرینگ های کف گرد به دو دسته بلبرینگ یک طرفه و بلبرینگ دو طرفه تقسیم بندی می شوند. بلبرینگ های یک طرفه دارای یک شیار بوده و بلبرینگ های دو طرفه دو ردیف شیار دارد‌. در این شیار ها ساچمه قرار می گیرد. به منظور جلوگیری از برخورد و تماس ساچمه ها، عموما ساچمه ها در قفسه هایی قرار داده می شوند. رینگ خارجی نیز وظیفه اتصال بلبرینگ به بدنه گیربکس و یا سایر تجهیزات را بر عهده دارد.

مشاهده انواع بلبرینگ کف گرد

مشخصات بلبرینگ کف گرد

مشخصات فنی بلبرینگ کف گرد

 

به طور کلی توجه به مشخصات بلبرینگ کف گرد، پیش از انتخاب و خرید آن ها امری لازم و ضروری به شمار می رود. از جمله مشخصات بلبرینگ های کف گرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز قطر داخلی و قطر خارجی

از جمله مهمترین مشخصات بلبرینگ کف گرد، می توان به سایز و اندازه قطر داخلی و خارجی اشاره کرد. همانطور که گفته شد، بلبرینگ ها از دو رینگ داخلی و خارجی تشکیل شده اند. سایز و اندازه رینگ داخلی بلبرینگ های کف گرد، عموما متناسب با استانداردهای موجود در طراحی شفت تعیین می شود. قطر و اندازه رینگ خارجی تیز متناسب با بار قابل تحمل و همچنین متریال به کار رفته در بلبرینگ تعیین می گردد.

جنس قفسه بلبرینگ

از دیگر مشخصات بلبرینگ کف گرد می توان به متریال به کار رفته در تولید قفسه بلبرینگ اشاره کرد. همانطور که گفته شد، قفسه ها وظیفه دارند از تماس بلبرینگ ها با یکدیگر جلوگیری کرده و طول عمر آن ها را افزایش دهند. در صورتی که متریال مناسب در تولید قفسه ها استفاده نشده باشد، طول عمر بلبرینگ ها کاهش پیدا خواهد کرد. عمدتا در تولید قفسه های موجود در بلبرینگ کف گرد از متریال هایی مانند فولاد پرس شده، فولاد ماشین کاری شده و برنج ماشین کاری شده استفاده می شود.

مقالات مرتبط:

نصب بلبرینگ کف گرد

کاتالوگ بلبرینگ کف گرد

میزان تحمل بار در حالت استاتیکی و دینامیکی

از جمله مهمترین مشخصات بلبرینگ کف گرد می توان به ظرفیت استاتیکی و دینامیکی آن اشاره کرد. به طور کلی این دو عامل تعیین کننده طول عمر بلبرینگ ها هستند. در صورتی که بلبرینگ در شرایط دور کند قرار داشته باشد، طرفیت استاتیکی بلبرینگ نقش پر رنگ تری را در تعیین طول عمر دستگاه ایفا خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]