بلبرینگ دور بالا skf

دسته بندی ها: دسته بندی نشده

مشخصات بلبرینگ دور بالا skf

بلبرینگ دور بالا skf نوع خاصی است از بلبرینگ های موجود در صنعت است که توسط کمپانی skf طراحی و تولید می شود. این بلبرینگ دارای شیارهای عمیقی است که به صورت خود تنظیم یا مخروطی شکل هستند و می توان با فراهم کردن شرایط برای این بلبرینگ، محدوده سرعت آن را افزایش داد. چرخش بلبرینگ باعث ایجاد حرارت می شود؛ افزایش حرارت باعث تغییر ابعاد و در نتیجه کاهش طول عمر بلبرینگ خواهد شد. انواع بلبرینگ skf در بیرینگ لند موجود است.

از این رو بلبرینگ باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • یا باید به صورت غیر دائم فعالیت کند
  • با روش روانکاوی چرخش کند
  • نوع بلبرینگ باید سازگار باشد

اما اینجا است تا از ایجاد حرارت و در نتیجه ایجاد حریق جلوگیری و از تمامی این شرایط که به سختی فراهم می شود کاربر را بی نیاز کند.

محدوده سرعت بلبرینگ دور بالا skf چقدر است؟

بلبرینگ با دور بالا بیشترین سرعت برای چرخش را فراهم و در نتیجه به دلیل مداوم بودن، از ایجاد بحران حرارتی ناشی از اصطکاک بین اجزای بلبرینگ جلوگیری می کند. البته نکته حائز اهمیت در این بخش، ضریب اصطکاک بلبرینگ است که نقش تامین کننده را ایفا می کند. می توانید بر اساس نوع ماده روانکاو یعنی گریس یا روغن، بلبرینگ را با اصطکاک مشخصی به قطعه متصل کنید.

محدوده سرعت بلبرینگ دور بالا skf

شرایط نگهداری از بلبرینگ دور بالا skf

یکی از دلایلی که باید در خرید این نوع بلبرینگ دقت و توجه زیادی داشته باشید این است که کمترین خطا و ایجاد شرایط نامطلوب برای بلبرینگ باعث می شود که حرارت افزایش یابد و در نتیجه احتراق را بوجود آورد. اما از مهم ترین ویژگی هایی که در نگهداری ازاین بلبرینگ  به شما کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تلرانس بلبرینگ با دور بالا را به درستی انتخاب کنید
  • نوع و جنس قفسه مد نظر برای بلبرینگ را به درستی انتخاب نمایید
  • روانکاوی بلبرینگ را با استفاده از روانکاوهای مناسب مانند گریس یا روغن انجام دهید

در ادامه به بررسی اهمیت تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

 

چرا باید برای نصب بلبرینگ دور بالا skf تلرانس را با دقت تنظیم کرد؟

دقت داشته باشید که تنظیم درست و اصولی تلرانس در بلبرینگ می تواند از لقی داخلی در این محصول جلوگیری کند. همچنین با استفاده از تنظیم تلرانس می توانید از افزایش دما در این نوع بلبرینگ هم پیشگیری کنید.

 

نوع و جنس مناسب برای قفسه بلبرینگ دور بالا skf را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین گزینه برای داشتن یک قفسه مناسب برای بلبرینگ دور بالا استفاده از آلیاژهای مس و مواد است.

 

مقالات مرتبط:

 

روانکاوی بلبرینگ دور بالا skf

روانکاری کردن بلبرینگ دور بالا skf با استفاده از روانکاوهای مناسب مانند جت روغن، مه روغن و هوا – روغن گزینه های مناسبی می باشند. همچنین به دلیل کاهش یافتن اصطکاک، این روانکاوها به خنک تر شدن محیط کمک می کنند.

 

چگونه سرعت مناسب و مشخص بلبرینگ دور بالا skf را تشخیص دهیم؟

محدوده ای که برای سرعت چرخش بلبرینگ انتخاب می کنید باید بر اساس جدول مناسب بلبرینگ تعیین شود. البته شرایط استاندارد کاربرد این بلبرینگ باید با توجه به جدول بار عادی صورت گیرد. همچنین اگر سرعت چرخش بلبرینگ بیش از 80 درصد مشخصاتی که در جدول درج شده، باشد باید برای ایجاد ایمنی و استاندارد از شرایط پیروی کنیم تا این بلبرینگ را به بلبرینگ دور بالا تبدیل کنیم.

حرکت های نوسانی این بلبرینگ چگونه است؟

در اینجا شاهد برخی حرکت های نوسانی هستیم که ارتباط مستقیم و موثری با قفسه و روانکاو دارد. به این صورت که برای حرکت های نوسانی در این بلبرینگ امکان تعیین حدی مشخص وجود ندارد و از این رو در حال تعادلی نیروهای اینرسی اهمیت زیادی پیدا می کند. در هنگام تغییر جهت ممکن است که برخی خطرات احتمالی ایجاد شود که همانطور که گفته شد ارتباط مستقیمی با:

  • جرم و اجزای بلبرینگ
  • قفسه بلبرینگ دور بالا skf
  • نوع و مقدار روانکاوها
  • لقی نکردن حین کار
  • بار موجود در بلبرینگ

بستگی دارد. برای اینکه استاندارد را بالا ببرید و ایجاد احتمالات خطر آفرین را به حداقل برسانید بهتر است که از قبل تمامی مشخصات و موارد لازم برای هر حالت با بررسی نوسان مشخص را بررسی کرده و در صورت لزوم آنرا تعمیر کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 4 میانگین: 3]