قیمت بلبرینگ خود تنظیم

دسته بندی ها: بلبرینگ خود تنظیم

عوامل موثر بر قیمت بلبرینگ خود تنظیم

قیمت بلبرینگ خود تنظیم عمدتا بر اساس عوامل گوناگونی به خصوص نرخ ارز دستخوش تغییر و تحولات شده است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این دسته از تجهیزات صنعتی می توان به طراحی به خصوص آن ها اشاره کرد. به طور کلی بلبرینگ های خود میزان به گونه ای طراحی شده اند که در اثر انحراف شفت تحت عوامل گوناگون از قبیل نیروی زیاد و یا لقی های موجود در سیستم، خود را تطبیق داده و ناهمراستایی موجود را جبران نماید. اما چرا خود تنظیم بودن این بلبرینگ ها یک ویژگی شاخص محسوب می شود؟ قیمت بلبرینگ خود تنظیم چگونه تعیین می شود؟

 

مزیت بلبرینگ خود تنظیم نسبت به سایز بلبرینگ ها

همانطور که گفته شد، این بلبرینگ ها قادر هستند وضعیت خود را متناسب با ناهمراستایی موجود تطبیق دهند. بلبرینگ های عادی ناهمراستایی موجود باعث میشود تا نیروی وارده تنها به تعدادی از ساچمه های موجود در بلبرینگ وارد شوند. به این ترتیب ساچمه ها با سرعت بیشتری دچار لهیدگی می شوند و طول عمر بلبرینگ به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. به همین دلیل عمدتا در گیربکس هایی که انتقال قدرت زیادی دارند و طول شفت مورد استفاده در آن ها زیاد است عمدتا از بلبرینگ خود تنظیم استفاده می شود.

 

مقالات مرتبط

چه عواملی بر قیمت بلبرینگ خود تنظیم اثر گذار هستند؟

همانطور که گفته شد، بلبرینگ خودتنظیم دارای ویژگی ها و قابلیت های متنوعی است. هر کدام از این ویژگی ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر قیمت این دسته از تجهیزات تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند تولید کننده بلبرینگ

از جمله عوامل بسیار مهمی که پیش از خرید بلبرینگ خود تنظیم باید به ان توجه نمود برند تولید کننده بلبرینگ است. به طور کلی برند تولید کننده نقش مستقیمی در کیفیت و قیمت این دارد. هر چه برند تولید کننده از اعتبار و معروفیت بیشتری برخوردار باشد، به تبع قیمت بلبرینگ نیز بیشتر خواهد بود.

سایز بلبرینگ

عوامل موثر بر قیمت بلبرینگ خود تنظیم

از دیگر عوامل بسیار مهمی که در قیمت این دسته از تجهیزات تاثیر گذار هستند می توان به سایز بلبرینگ ها اشاره کرد. به طور کلی بلبرینگ ها بر اساس استانداردهای موجود در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می شوند. اندازه رینگ داخلی و رینگ خارجی این دسته از تجهیزات عمدتا متناسب با سایز شفت موجود در گیربکس انتخاب می شود. به منظور جایگذاری بهتر باید بلبرینگ مورد نظر عمدتا سایز رینگ داخلی در حد چند میلیمتر کمتر از قطر شقت مورد نظر انتخاب می گردد.

 

شیلد محافظ

در صورتی که محیط مورد نظر از آلودگی و گرد و غبار بسیار زیادی برخوردار باشد، عمدتا در بلبرینگ مورد نظر از شیلد محافظ استفاده می شود. این شیلد وظیفه دارد از نفوذ گرد و غبار به درون بلبرینگ جلوگیری کند.

 

نیروی وارد شده

از دیگر عوامل مهمی که بر قیمت این بلبرینگ اثر گذار است، می توان به نیروی وارد شده بر بلبرینگ اشاره کرد. به طور کلی هر چه نیرو وارد شده به بلبرینگ بیشتر باشد، سایز بلبرینگ بزرگتر بوده و در نتیجه قیمت آن بیشتر است.

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 0 میانگین: 0]