کاربرد بلبرینگ کف گرد

دسته بندی ها: بلبرینگ کف گرد

کاربرد بلبرینگ کف گرد چیست؟

کاربرد بلبرینگ کف گرد برای مدل‌های متنوع در جهت حمل میزان فشار متفاوت می‌باشد. بیرنگ های کف گرد در مقایسه با رولبرینگ های کف گرد جهت کاربردهایی به کار برده می‌شوند که فشار محوری کمی را می‌بایست حمل کنند. به طوریکه رولبرینگ های کف گرد بشکه‌ای یا استوانه‌ای برای اوقاتی به کار برده می‌شوند که نیروی محوری بالا نیاز است و همچنین جهت شفت‌هایی که در یک محور قرار ندارند را ساپورت می‌کنند. برای مشاهده و خرید به صفحه ی بلبرینگ کف گرد مراجعه کنید.

کاربرد بلبرینگ کف گرد در مثالی از مدل‌های دایره‌ای شکل هستند. مثل مدل‌های دیگر بلبرینگ‌ها در این شرایط مجاز به گردش میان قطعات هستند، ولی آنها جهت تحمل فشار محوری بسیار زیاد (هم امتداد با محور شفت) هنگام چرخش ساخته شده‌اند. در سرعت‌های بیشتر بلبرینگ کف گرد احتیاج به روغن کاری دارد.

در حالت عادی این بلبرینگ‌ها از دو واشر به صورت راهگاه ساخته شده‌اند که ساچمه‌ها داخل آن‌ها می‌غلتند.

این بلبرینگ‌ها قادرند جهت کارکرد در سرعت‌های بسیار زیاد ولی نیروهای کمی به کار برده شوند.

بلبرینگ کف گرد کمپانی‌های صنعتی ارائه کننده مدل‌های مختلف این بلبرینگ در دو حالت یکطرفه و دو طرفه ساخته شده‌اند. انتقال فشارهای محوری بسیاری را تأیید می‌کند اما قادر نیستند زیر فشار بارهای شعاعی باشند بنابراین در هیچ وضعیتی بلبرینگ کف گرد یکطرفه نمی‌بایست تحت تأثیر بار شعاعی باشند.

 

بلبرینگ کف گرد از چه موادی ساخته شده است؟

مواد به کار برده شده در ساخت این بلبرینگ‌ها ترکیب شده از فولاد که در ضریب بسیار بالا در مقابل نیروهای محوری مقاومت می‌کنند؛ و ضریب صیقل بسیار زیادی نیز در تولید این قطعه درنظرگرفته می‌شود. متصل شدن نیز با استفاده از گریس‌هایی دارای دوام فوق العاده زیاد به طور کم به کار برده می‌شود. آن‌ها از یک سطح موج دار و یک سطح بدنه و اجزای غلتک با پوشش ساخته شده‌اند، از اینرو اجزای غلتک به طور حتم در این راه انتقال جاری می‌شوند که می‌بایست بر روی این بلبرینگ‌ها نیروی محوری متعادل به صورت استاتیک تأثیر کنند، در ساخت صفحه‌های موجدار محوری با ساختار کروی واشری صاف جهت تعادل منحرف شدن‌های زوایای صفحات در ساختار قرار داده شده است. مکان‌هایی جهت قبول بارهای محوری در اسپیندل ها با گردش زیاد از بلبرینگ‌های کف گرد به کار برده می‌شود.

طول عمر بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ‌های کف گرد دارای تعلیق نیروی محوری هستند و با این وجود طول عمر ودوام بیشتری از بلبرینگ‌های شعاعی همچون بلبرینگ شیارعمیق دارند. تعلیق نیرو روی بلبرینگ کف گرد به طور یکسان بر روی همه ساچمه‌ها اعمال می‌شود؛ که دلیل اساسی در بارگذاری آنها و زیاد شدن طول عمر و دوام ساچمه‌های آن به شمار می‌آید.

بلبرینگ‌های کف گرد بطوریکه حاوی یک گریس کاری خوب شده باشند و پوسته‌ای از روغن در میان ساچمه‌ها و رینگ‌ها مشاهده شود و دستگاه به‌صورت هیچ‌گونه ضربی کار کند برای زمان فوق‌العاده زیاد توانایی کارکرد با بازدهی عملی زیاد و بدون آلودگی صوتی را خواهد داشت. چنانچه دوام و طول عمر بلبرینگ کف گرد هم وابسته به این است که ساچمه از کدام نوع است که در ساختار بلبرینگ کف گرد مورداستفاده قرارگرفته است. آنگاه دوام و طول عمر تغییر خواهد کرد و در همه بلبرینگ‌ها به همین‌گونه است.

کاربرد بلبرینگ کفگرد

درپوش فلزی و یا پلاستیکی در یک یا دو طرف بعضی از این آنها به کار می‌رود؛ که در محافظت از گریس درون آن و آب‌بندی مطلوب استفاده می‌شود.

ساچمه‌ها یا قسمت‌های تشکیل‌دهنده بلبرینگ کف گرد که حالت غلتان دارند، به اشکال مختلف در انواع آن‌ها کاربرد دارند.

رابطه سطح تماس ساچمه استوانه‌ای با فشاری که بر چرخ‌دنده وارد می‌شود مستقیم است، ولی از سرعتش کاسته می‌شود. از این ویژگی در کاربرد مختلف انواع آن ها استفاده می‌شود.

 

از معیارهای فوق‌العاده مهم در مشخص کردن میزان استاندارد فشار یا وزن واردشده، برای حمل فشار یا وزن در میزان فضای موردنیاز برای نصب بلبرینگ کف گرد تعداد، مدل و میزان اجزای غلتان آن است.

مشخصات مکانیکی بلبرینگ کف گرد

کاربرد بلبرینگمشخصات مکانیکی بلبرینگ کف گرد به طور یکطرفه و دوطرفه ساخته می‌شوند که اساسی‌ترین شرح این مشخصات مکانیکی آنها توانایی به کارگیری زیر نظر نیروی محوری و نه شعاعی است و واشرهای به کار برده شده در ساختار بلبرینگ کف گرد وابسته به طراحی خاص و مورد کاربرد آن شامل اشکال متفاوت با زاویه‌های متفاوت جهت به کار بردن آنها است. واشر هوزینگ های دایره‌ای و واشرهای شفتی از مدل‌های مختلف این اشکال به شمار می‌آید. عناصر ترکیب شده در بلبرینگ کف گرد توانایی تفکیک دارند و همچنین جهت مطالعه عملکرد و درستی محصولات و عناصر و اصلاحات و مراقبت و نگهداری آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

از دیگر کاربرد بلبرینگ کف گرد به ویژه بلبرینگ‌های کف گرد با واشر هوزینگ کره‌ای شکل توانایی به کار گیری در بارگذاری ابتدایی نامتقارن است. به استثنا تولیدات معمولی بلبرینگ‌های کف گرد مارک‌های ویژه‌تر با بهره مندی فوق العاده ای از مدل‌های این نوع بلبرینگ در صنایع نظامی و هوایی روبرو است.

بلبرینگ کف گرد تک ردیفه

این نوع بلبرینگ کف گرد تک ردیفه جهت موقعیت دهی محور شافت و حمل بار اعمال شده، تنها از یک سمت خوب هستند و به هیچ عنوان قادر به حمل نیروی شعاعی نیستند. این قطعه از یک واشر با شیار ساچمه، قفسه با ساچمه و یک واشر محفظه با شیار ساچمه ساخته شده است. واشر ساچمه با توجه به نوع کاربرد به انواع مختلف تخت، مسطح و یا قوسی شکل تولید می‌شود؛ که در وضعیت دوم بطوریکه از یک واشر نشیمن گاه هم به کار رود، بیرینگ می‌تواند هماهنگ با ناهمراستائی های ابتدایی شافت قرار گیرد؛ و البته با وجو اینکه بلبرینگ جدا پذیر است، نصبشان راحت می‌باشد.

 

بلبرینگ کف گرد دو ردیفه

این نوع بلبرینگ کف گرد دوردیفه می‌تواند به موقعیت دهی محوری شافت و حمل نیروی محوری از دو سمت باشد و مثل مدل یک ردیفه نباید نیروی شعاعی به آنها وارد شود. این بلبرینگ‌ها حاوی یک واشر شافت با دو شیار ساچمه در دو سمت خود، دو ردیف قفسه و ساچمه و دو واشر محفظه می‌باشند که مانند مدل قبلی یک ردیفه واشرهای محفظه قادرند به طور مسطح یا قوسی شکل باشند. این مدل بلبرینگ‌ها هم قابلیت جداشدن را دارند.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید!
[کل: 2 میانگین: 3]